Sunday, March 11, 2007

Ett slag för valfriheten

Idag på tunnelbanan såg jag reklam för en vrålsmart produkt: ACO Vitamineral Pick & Mix. Det enda som inte är smart med den är det oändligt långa namnet. Detta eviga brandande. Varför inte Vitamix?

Nåja. ACO har kommit på att barn får i sig för lite vitaminer (läs pressmeddelandet här.) Vad göra? Jo, vitaminer med godissmak i lösvikt. Så enkelt att man måste fråga sig varför ingen har gjort det tidigare. Det enda problemet lär väl vara att få barnen att inte äta för många små piller.

Jag är ett stort fan av lösvikt. Det är bra på alla sätt. Det ger mer hyllutrymme. Det ger själva shoppingupplevelsen en ny dimension i väljandet. Det gör att man tycker lite mer om företaget bakom, eftersom de ger mig möjligheten att välja. Mina förslag på produkter som verkligen borde säljas i lösvikt:

- chips. Några naturella, några dill, några grill... och aldrig mer halva påsar som står och svampar i skafferiet.
- och alla andra snacks.
- mejeriprodukter. Så att man kan fylla på precis så mycket man behöver.
- smörgåspålägg. Tänk att kunna blanda skinka, leverpastej och prickig korv. Ett nytt pålägg varje morgon, utan att kylen blir full av paket!

Om någon på Estrella läser det här: Lösviktschips är högprioriterat. Jag, Emma och Anna gjorde en lanseringsplan redan förra våren, som bara ligger och väntar på att verkställas. Fast jag hade glömt bort det tills jag såg ACO Vitamineral Pick & Mix-reklamen. Hör av er om ni vill ha den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home