Och en liten grej till bara...
Det här är hiskeligt roligt. Jag önskar att jag bara behövde göra reklam om självcentrerade reklamare till självcentrerade reklamare. Alla nojor är förlåtna när man gör något av dem. Kolla in kampanjen för Guldäggetts nomineringsvernissage här. Den här från Saatchi är min favorit (fast det syns lite dåligt här). Och till alla surkartar på resume.se: Guldäggvernissaget är till för folk i branschen. Så att göra reklam till folk i branschen är väl inte en helt dum idé. Dessutom uppmärksammar de flesta saker bättre om det känns personligt relevant, eller där man känner igen sig. Därav smart att lägga ut det på fler byråer, för att vara relevanta för fler människor. Så vill man få folk att gå på vernissagen, är det svårt att säga att man skulle kunna göra en mer strategiskt riktig kampanj än den här. Tycker jag. Dessutom är den rolig. Och ett gott skratt förlänger livet.
1 Comments:
Tycker också Saatchi-varianten var bäst. Riktigt träffande, till och med för en gröngöling som undertecknad.
Post a Comment
<< Home