Friday, March 09, 2007

Koka soppa på en loppa

Veckan från helvetet fick ett ganska trevligt slut i alla fall. Dagen började med att jag, tillsammans med min MCXL-klasskompis Kristina, för första gången fick ikläda mig rollen som reklamköpare (eller i alla fall beställare). Det var nämligen dags för Åkestam.Holst att presentera idéer för årets MCXL-kampanj. Det var en mycket speciell känsla. In i samma konf som så ofta förr, men istället för nervositet och fingrande på briefar och skisser fick man en kopp kaffe (från nya maskinen, se här.), och en egotripp. Inte helt fel. Jobbet såg dessutom fantastiskt bra ut och vi väntar med spänning på de färdiga skisserna nästa vecka. Sen blir det naturligvis officiell avtäckning både i skolan och på bloggen.

Sen kom den lättande nyheten att uppsatsen förhoppningsvis är på väg framåt igen. Inget är ännu klart, men jag kommer inte sätta pistolen i tinningen just den här helgen i alla fall.

Dagens fundering

Är inte den här ordväxlingen konstig?
SvD: Är det inte förvirrande för kunder och bransch att det finns två tävlingar med samma syfte?
Resumè: Jag tror att man ser oss som mer trovärdiga eftersom vi kan branschen.
(Från SvD Näringsliv idag)

Tycka vad man vill om Resumés trovärdighet, men hur man än vänder på steken så besvaras inte frågan. Och den är sannerligen befogad. Det är mycket förvirrande att det finns två Årets Byrå, som ger helt olika resultat. Extra så eftersom inte frågorna man har ställt publiceras. Och att Resumé kan branschen kvittar väl när det är kunderna som svarar på frågorna. Jag tror att de helt enkelt inte vet varför resultaten blir olika. Så då är det väl bara att gratta King till att de är Årets (andra) Byrå. Och hoppas att Resumé tar sitt förnuft till fånga nästa och skippar den här röran nästa år. Eller att de åtmindstone reder ut varför de ska röra till det igen.

Nu lägger jag ner och tar fredag. Ha en toppenhelg allihop!

1 Comments:

Blogger deeped said...

Kan Resumé branschen? My ass...

1:43 PM  

Post a Comment

<< Home