Wednesday, March 14, 2007

En förvirrad hjärna i en slutkörd kropp

Hej hej och förlåt förlåt. Mycket tid att jobba, lite tid att skriva. Min hjärna är för tillfället full, så om jag stoppar in något nytt försvinner något annat. Jobbar under dagen på en uppgradering av systemet. Så innan jag glömmer det:

The Planning Lab heter en ganska ny och mycket aktiv blogg/bloggare. Kolla in. Om ni gillar planning.se kommer ni garanterat att gilla det här också.

Jag tycker att det har hänt mycket på planningfronten bara det senaste halvåret. Man skulle nästan kunna dra det till att två skolor har formats: den stenekonomiska och den mer beteendevetenskapliga. Jag tror att det är bra för yrket att olika synsätt kommer fram. Däremot har jag, som ligger kanske allra längst ut på den stenekonomiska änden av skalan, lite svårt att fatta de som är på andra kanten. Kolla de här kommentarerna, till exempel. They lost me at ad-hocevolutionistisk. Måste läsa lite fler böcker. Alternativt äta middag med min Marknadsakademiskolade pojkvän någon dag. När jag hinner.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack för länktipset!
/ Leon aka The Planning Lab

10:06 AM  

Post a Comment

<< Home