Monday, February 05, 2007

Nulägesrapport

Tillbaka efter en skön och välbehövlig helg. Lördagen bjöd på polsk födelsedagsmiddag (=väldigt mycket mat och vin) följt av förfest på Telefonplan. Jag hörde någon viska att Telefonplan är det nya SoFo. Jag är benägen att hålla med. En tunnelnbanestation fylld av tjejer med marinblå kappor och små söta skor och killar med skägg och stickade mössor kan inte vara fel. Fick faktiskt lite storstadskänsla vid insikten att det finns flera centrum i Stockholm.

Efter att Micke hade trakasserat en stackars kille på tunnelbanan som skulle dansa salsaHard Rock Café följde vi den allmäna folkvandringen till Riche. Det var jättemycket folk men ingen där (mitt favvouttryck från Toby Youngs How to loose friends and alienate people. Läs!) så vi gick till O-baren istället. Där var det mindre folk men fler människor. Dock blev vår session där ganska kort på grund av Mickes ymniga shottande tidigare under kvällen. Nåväl.

Förmiddagen idag lades på uppsatsen. Nu har vi nästan en frågeställning! Problemet är att diskussionen går så här:

Jag: Men då kollar vi på kampanjsajter som fenomen.
Emma: Och hur de påverkar varumärket.
Jag: Och hur folk kom in där.
Emma: Och hur de påverkar w-o-m.
Jag: Och hur olika delar påverkar attityden till sajten.
Emma: Det var ju precis det vi inte skulle göra.
Jag: Suck. Vad sa den där Chen nu igen?

Just nu tror jag att vår frågeställning motsvarar en uppsats på ca 153 poäng. Men vi närmar oss.

Snart dags att åka till Åre igen. På onsdag avgår bil och flyg med mig, Micke, Filippa, Strumpan och Sussi. Snö, snö, snö och VM. Ska bli kanon!

Dagens låt: Take Care med Hot Chip.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home