Saturday, January 27, 2007

Min natt med Al Mosley

Igår var det som sagt Epica. Jag körde nästan en heldag och började minglandet och vindrickandet redan vid lunch. Efter en riktigt ljummen panel"debatt" om svensk reklam (varför så neggiga? Hela Europa är i Stockholm, och panelen lägger en timme på att klanka på svensk reklam. Inte bra, smart eller ens rätt.) var jag tvungen att smita på uppsatsframlägging. Fick dock rapport om att de följande evenemangen var bra mycket bättre.

På kvällen samlades alla (ALLA) åter på Cafét för buffé-GI-middag, vin/öl-biljetter och prisutdelning. Passade på att hänga med kompisarna på Åkestam.Holst och Garbergs i en salig röra, och såklart Micke och Rocky som jag var där med och Mattias som hade bjudit oss. Det var en riktigt skön kväll. Baren var öppen under prisutdelningen. Stämningen var hög. Bra reklam belönades. Ölen kostade (när biljetterna var slut) 58 kronor per 33 cl flaska.

Det riktigt intressanta började dock när Micke inte kunde låta bli att fråga en passerande Al Mosley (för ej reklaminvigda: Creative Director på Europas kanske bästa byrå, Wieden+Kennedy Amsterdam, med kunder som Coca-Cola och Nike) om han kunde få ett av de fem guldpyramider som Al släpade runt på. Det fick han inte. På något sätt började vi ändå snacka, och Al bestämde sig för att hänga med oss tio år yngre, stjärnseende studenter på en barrunda i Stockholm. Vi tog med Al till O-baren, där han bjöd på ännu mera öl och snackade reklam och mångkultur och brittisk arrogans till stängning.

Kvällen slutade med bytta visitkort och vaga planer på ett upprepande nu ikväll. Så vi får se om detta blir ännu en natt med Al. Om någon vill jobba på W+K har ni numer i alla fall en kontakt i er alleles egna och lätt reklamchockade Nina.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home