Wednesday, January 31, 2007

Ha ha ha 2

Såpan kring 95-kampanjen tar aldrig slut. Nu dementeras det hej vilt, vilket alla som kan PR vet bara förstärker kopplingarna. Runt om på bloggar är folk arga, än på 95 och SJ, än på Martin Jönsson på SvD som skrev att det inte var SJ som låg bakom det hela. På jobbet var väl de flestas reaktion bara "trist". Utom att somliga blev fly förbannade över de lilla fr. som står framför 95 i de slutgiltiga annonserna. Håller med. fr. tar verkligen bort hela slagkraften i budskapet.

Men en god nyhet är att min helt ovetenskapliga undersökning (utfrågning av alla reklamointresserade människor jag har träffat på sistone) visar att vanliga människor inte har lagt märke till 95-kampanjen alls. Och det låter väl rimligt. Vilken minneskrok ska man hänga upp siffran 95 på? Det är inte särskilt spännande, faktiskt. Hur som helst är jag glad att jag inte behöver skriva mer om det här. Jag blir förfärligt deppig av det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home