Thursday, September 21, 2006

Snabbis

Sitter hela veckan med att ta fram annonsförslag för Rydbergs Quickdip. Det måste vara en av världens sämsta produkter. Onödigt, onyttigt och (vad jag har hört) riktigt äckligt. Desto större utmaning för oss alltså. Hittills har vi hittat tre olika kommunikationsmässiga utgångspunkter:

1. Medan vanlig dipp är knuten till tråkiga chips och hemmakvällar, kan man med Quickdip dippa vad som helst, var som helst.

2. Pulver är alltid sämre än färskt (pulvermos, pulverkaffe, pulverdip)

3. Dippning är en konstart som behöver särskilda Quick Chips.

Får se vad domen blir imorgon (antagligen sågning som vanligt. Man bör gå in i den här kursen med extremt högt självförtroende för att överleva)

Imorgon får vi också reda på våra praktikföretag. Åh vad jag hoppas att jag får komma till Le Bureau! Vad jag vet har ingen annan valt det som förstahandsval (konstiga människor) men man vet ju aldrig vad MD har i kikaren...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home