Monday, September 11, 2006

Riddarkällaren: Stockholms sämsta ställe.

Och så nu dags för dagens ris:

I fredags var Micke på klubben/stället Riddarkällaren med ett stort gäng kompisar. Efter X antal timmar där köper han en öl till sig och en kompis. Betalar. Får kvitto. Och blir utslängd. Bartender påstår att han har snott öl ur tappen, tillsammans med en kompis som också beställt två öl, betalt och fått kvitto. Bartendern har inte sett dem, men vet att det var de som gjorde det. Hur de skulle ha kunnat sno öl ur tappen förtäljer inte historien, inte heller hur de skulle kunna bära den snodda ölen med händerna fulla eller var de hade gjort av den. Bartendern bara kallar på vakten som slänger ut dem. Så jäkla idiotiskt.

Det man först och främst som marknadsförare undrar är ju varför. Varför slänga ut någon som uppenbarligen inte kan ha gjort det man anklagar den för? När den personen är en gäst? Och hur kan ställen få behandla sina gäster på det sättet utan att det finns något man kan göra?

Jag brukar inte hänga på den här sortens veritabla skitställen (har varit på RK en gång, och det var sunkigt och dåligt, så inte läge att gå tillbaka), så jag är van att bli oklanderligt behandlad när jag går ut. Det är liksom det det hänger på, man går ju ut för att ha trevligt. Om inte personalen fattar det, får de inte mina pengar. Så enkelt är det. Följande krav måste uppfyllas för att en utekväll ska vara acceptabel:

1. Ingen kö.
2. Inget inträde.
3. Inget garderobstvång.
3. Trevlig service av alla på stället.
4. Alla får komma så länge lagen tillåter det (alltså de är över 18 och hyfsat nyktra)

Titta vad enkelt det blev. Och se beviset för varför jag bara hänger på Sturehof, Musslan, F12 o liknande. Stockholm är fullt av underbara ställen som med råge uppfylller mina krav. Frågan är bara varför folk ändå vill betala för att bli plågade av vakter med mindrevärdeskomplex. Jag vill faktiskt att stället ska göra min kväll trevligare, annars kan jag lika gärna stanna hemma. Så det så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home