Förvirrad post-sem
Ett stort varumärkesproblem att bry sig med (efter en rejäl sågning av vår Frebaco-lösning):
Ok att det är bra att expandera sitt varumärke till fler kategorier, tillfällen etc. Men hur gör man det om varumärket i dagsläget är helt oladdat? Och hur stämmer detta överens med resonemanget om semantik och meningsfullhet i varumärkesnamnet och kommunikationen?
Om man väljer att behålla namnet Frebaco för att sälja orientalisk mat, hur ska man kroka upp det i människors medvetande? Vad säger Frebaco som ord och hur ska man ladda upp det? Vanliga frågor i MCXL-världen. Ack så svåra att besvara... Och delade meningar råder. Oj vad jobbigt det blev.
Ok att det är bra att expandera sitt varumärke till fler kategorier, tillfällen etc. Men hur gör man det om varumärket i dagsläget är helt oladdat? Och hur stämmer detta överens med resonemanget om semantik och meningsfullhet i varumärkesnamnet och kommunikationen?
Om man väljer att behålla namnet Frebaco för att sälja orientalisk mat, hur ska man kroka upp det i människors medvetande? Vad säger Frebaco som ord och hur ska man ladda upp det? Vanliga frågor i MCXL-världen. Ack så svåra att besvara... Och delade meningar råder. Oj vad jobbigt det blev.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home