Wednesday, September 13, 2006

Du är så himla Frebaco

Idag har vi suttit som klistrade framför Photoshop-datorn för att göra kampanjer för McCafé och Frebaco. McCafé känns riktigt bra, men Frebaco har en del kvar att önska. Ska presenteras på måndag, sen lägger jag upp dem här. Frebaco (müsli, couscous och gryn för alla dem som inte vet) måste vara världens tråkigaste varumärke. Den blåröda 70-talsloggan är liksom bara lite för mycket. Men nu är en upphottning på G alltså.

På lunchen träffade jag min nya fadder, Anna Östergren. Hon gick XL för några år sen och har precis börjat jobba som copy på DDB. Fast hon har gått Forsbergs också, vilket gav mig lite ångest. Två år bara för att skapa en mapp?? Men det var kul att hänga och prata lite. Tydligen har XL förändrats ganska mycket sen hon gick, vilket ju är ett bra tecken (att det rör på sig alltså). Vi bestämde att vi XL V:or ska fixa en reunion för alla som har gått. Varför har ingen gjort det innan? Något för partymaster att ta hand om.

Det finns inget tristare än att sitta på Handels en hel dag. Folk är så sjukt högljudda, och ju yngre de är, desto värre är det. Och det de säger är verkligen inte intressant. Mer flumfolk till Handels, tycker jag.

Nu ska jag köpa en present till Micke eftersom han klarade sin redovisningstenta, och en flaska champagna och cykla hem.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Pucko, vad då Frebaco - tråkigt?! De är de enda som producerar cornflakes utan socker vad jag vet. Och det är inte tråkigt, det är riktigt bra. En utveckling för mänskligheten. I alla fall om man vill ta hand om sig och må bra. Nej tack til sockerchocker! Gör nåt på det du!

Madelene, AD och Phytoterapeut

4:22 PM  

Post a Comment

<< Home