Monday, July 31, 2006

Sommarens soundtrack

Eftersom sommaren inte är slut än måste jag fortsätta lyssna på den här sommarens mesta och bästa låtar.

I min iPod spelas varje dag:

1. We're from Barcelona: I'm from Barcelona. Kanske uttjatad, men varenda gång jag hör den måste jag hoppa lite på stället.

2. Dexy's midnight runners: Come on Eileen. Se ovan. Dessutom: 80-talet regerar.

3. Le Sport: Tell no one about tonight. Den här låten kittlas verkligen i magen. Jättebra text, världens falskaste röst och en knasig liten syntslinga gör att man måste älska den.

Men sommarens dänga är ändå:


Eminem feat. alla de andra: Shake that ass. Denna låt är fyra i en. Jag och Micke faller ihop av skratt varenda gång vi hör den. Jag menar, har man någonsin hört en bättre textrad än: I'm looking för a girl I can fuck in my Hummer truck. Det är ju bara för underbart.

Men enligt Micke är det nog snarare:

Paris Hilton: Stars go blind. Är själv lite tveksam. Men den är utmärkt singalong-material, eftersom Paris sjunger lika bra som gemene man.

Dessutom vill jag lyssna mer på:

The Pipettes.
Hörde en låt på P3 som var jättebra. Ska utredas vidare.

Nu signar jag ut för idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home