Monday, July 03, 2006

Boktips i semestertristessen

Semesterveckor är verkligen skit för oss som inte är lediga. Idag kommer att gå till historien som världens längsta dag. Enbart hotad av det som kommer att bli världens längsta vecka.

Hälften av kontoret är borta, den andra hälften är allmänt sega. Det finns ingenting att göra, och det som finns är trååååkigt. Problemet är att man inte får låtsas om det. Så alla sitter vid sina datorer, men jag VET att de bara torrjobbar. Usch.

Problemet är att ju mindre man har att göra desto mindre effektiv blir man. Så nu har jag liksom inte makt att ta itu med de arbetsuppgifter jag faktiskt har. Men.

För att fylla detta inlägg med något vettigt vill jag rekommendera en bok, röda vita rosen av Mariette Glodeck. Den finns i pocket och är perfekt strandläsning. Rapp, rolig, sexig och smått bizarr. Me like. Kul med en copywriter som faktiskt kan skriva.

Däremot vill jag varna för Djävulen Bär Prada (måste vara den titel som klarat sig sämst i översättning, någonsin), som jag trodde skulle underhålla mig på långa resor till och från Cannes. Den var så deprimerande att jag faktiskt drömde mardrömmar efter att ha avslutat boken. 400 sidor amerikanskt ordbajs. Det kommer att bli världens löjligaste film. Kom ihåg att det var här ni hörde det först.

Jag vet att jag utlovade roligt branschskvaller när jag startade den här bloggen. Men alla är ju borta, så det uteblir. Återkommer i augusti dock. Tills dess får jag underhålla med egna tankar och idéer. Som om någon bryr sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home