Thursday, July 06, 2006

The queen of mixed emotions

Jag har börjat få tentaångest. Över en tenta jag ska skriva den 16:e augusti. Det är inte klokt. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska plugga. Jag har ingen aning om varför jag kuggade sist. Tyckte ju att det gick rätt bra... Så nu har jag panik över att jag inte vet hur jag ska lära mig det jag inte kan. Blä.

Idag är arbetsmoralen på bottennivå på byrån. Det är sååå varmt, och det finns sååå mycket roligare saker att göra än att sitta framför datorn. Så nu räknar jag mest minutrarna tills jag ska träffa Anna för en after work vid halv sex. Jag förtjänar lätt ett glas rosé idag.

Läste lite skoj bloggar idag. Resumé-journalisten Claes de Faire har startat en debatt i föräldra-blogg-communityt. Han tror nämligen att när han blir pappa i november kommer han att kunna jobba som förut. Gå in på Linda Skugges blogg och läs alla roliga svar.

Ok, jag är inte förälder och inte på väg heller, men herregud! Det är klart att man kan jobba för fullt samtidigt som man har barn. Det har frånvarande föräldrar gjort sen urminnes tider. Men då blir man en kass förälder. Man kan inte göra allting bra samtidigt. Så om Claes tycker att det låter schysst att missa kidsens första ord, att inte känns igen deras kompisar, att inte hitta alvedonen när mamma är bortrest och bäbisen har feber eller att kalla sin dotters första pojkvän för Christian när han egentligen heter Christoffer, så är det bara att köra. Jag själv tycker inte att dagens föräldrar är problemorienterade. Jag tycker att de verkar ha fattat galoppen.

Men innan jag blir förälder är det många varma sommarnätter kvar. Ikväll blir det middag och antagligen F12 med polarna. Imorgon sista dan. Sen semester.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home