Friday, May 18, 2007

Musikalisk helghälsning

Det är fantastiskt mycket bra musik i reklam just nu. För rätt många år sedan gjordes det en samlingsskiva med musik från svensk reklam, men jag tycker att det är hög tid för en ny. Och eftersom jag inte köper CD-skivor (de senaste jag köpte var låsta för att spelas på datorn, och då kan man ju inte lägga in dem på iPoden som är det enda jag lyssnar på. Så skivorna ligger fortfarande ospelade hemma. Jag blev fly förbannad) så får jag iställer konstruera en spellista till helgen med bara en massa bra reklamlåtar.

Problemet är bara att lokalisera just den versionen som är med i reklamen. Ägnade halva kvällen igår åt att försöka hitta den version av Just can't get enough som var med i H&Ms sommarkampanj förra året. Hittade inget utom andra bloggare som undrade vad den hette. Så nu undrar jag också. Någon som vet?

Andra givna låtar är Le plus beau du quartier med Carla Bruni (H&Ms julfilm), Oh Lauras Release me, gamla IKEA-klassikern How do you afford your rock'n'roll lifestyle och Plan8 I'm a fool without you (Mio).

En lite halvdan sida för mer inspiration finns här. Någon som har fler förslag?

Ikväll är det åter dags för Marknadsakademiens partaj, där man får frottera sig med oförstörda studenter. Ska bli kul. Det här kommer vi garanterat att lyssna på på förfesten:







Trevlig helg!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du kan kolla här med :
www.vadheterlaten.se

det är en helt ok site.

4:47 PM  
Blogger deeped said...

Den något äldre och ordnade: http://adtunes.com/

12:14 PM  
Blogger gustiz said...

Hej! Måste vara Nouvelle Vague som gjort den inspelningen. Den figurerar uppenbarligen i fler reklamfilmer:
http://www.youtube.com/watch?v=BxS3yx1pelY

1:34 AM  
Blogger Nina said...

Tack för tipsen! Tyvärr var det inte rätt version med Nouvelle Vague, och den fanns inte på de andra ställena heller. Men jag letar tappert vidare. Detta kanske blir en stående kategori när vi introducerar planning awards i Sverige? Hitta reklamlåten på kortast tid ;-)

5:42 PM  

Post a Comment

<< Home