Friday, May 25, 2007

En mycket ostadig torsdag/fredag

Gårdagskvällen blev som förväntat, fast i kvadrat. Efter två kanonstarka blåbärsmartinis på Media Management-festen (som var grymt trevlig, även fast jag bara kunde stanna en timme) blev det lyxmiddag och vin på balkongen hemma hos min kollega Anna, vilket följdes av B-reel/Spader Knekt-festen på Ljunggrens vilket följdes av Riche vilket följdes av totalt obehövliga tequilashots på Berns källare.

På Berns hamnade jag i ett mycket trevligt och (just i det läget, klockan 02.30 och med 8,5 timmars festande i bagaget) djuplodande samtal med Berghsstjärnan Johan Naeslund. (läs en hyllningsartikel i Resumé här.)Vi ältade reklam och medier och bloggar och dinosauriefrustration i en evighet. Jag tror rentav att lite stjärnglans fastnade på mig. Hur som helst en mycket begåvad människa som verkar vara en dröm för planners att jobba med. Sånt är trevligt att runda av en utekväll med.

Eftersom det var ljust ute när jag gick hem har den här dagen varit lite ostrukturerad. Några särskilt givande tankar om kommunikation kan jag därför inte komma med innan helgen. Förutom att alla som tycker att det är ytligt att springa på branschfester inte har fattat galoppen.

Nu ska jag på punk-afterwork med up-and-coming-bandet Gul Snö. Sen blir det familjemiddag med lillebror som äntligen är hemma från sin extremt långa resa. Och sen tråkigt, tråkigt plugg. Ha en skön helg allihop!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Känner mig bara för manad att kommentera den här postningen. Är en av dina hemliga beundrare. Många visa ord har du skrivit... men den här hyllningen till en viss Johan, där är måste jag få lägga in in stoppkloss. Han må vara hur trevligt som helst ute på krogen, men prata med strateger som arbetat med honom under det senaste året på Berghs så kommer du att helt omdefiniera "dröm för planners att jobba med". Faktum är att han är bland de sista kreatörerna jag som strateg skulle vilja jobba med, och just gällande så har jag kött på benen. Allt är inte guld som gimmar.

11:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men gud vilken bitter kommentar...

1:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Varför bitter? Bara för att den är negativ?

Kanske vet personen här ovan vad hon/han pratar om, kanske har han/hon blivit avvisad på krogen, kanske är det en polare till någon som spelar ett spratt. Hur som helst så visar oftast tiden vad som stämmer och vad som inte stämmer.

Vackert, utan en bitter ton, är livet.

10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Folk gnäller så mycket i bloggkommentarer. Kanske är det för att de kan vara anonyma. Vad vet jag... Men visst luktar det bitterhet. Och kanske ett uns avundsjuka. Tycker lilla jag iallafall.

1:21 AM  

Post a Comment

<< Home