Tuesday, April 17, 2007

Världens bästa nr 1

Idag startar jag en ny kategori inlägg här på bloggen, som förhoppningsvis blir ett stående inslag. Eftersom det är bra att, om man jobbar med förtåelse för andra människor, hålla koll på sina egna preferenser, tankar och åsikter. Sen kan man dissikera varför man tycker som man tycker. Idén heter världens bästa och tanken är så här:

Jag skriver: Världens bästa XX är... och sen min egen åsikt med en kort motivering. Sen är det upp till alla att tänka för sig själva och/eller kommentera vad ni tycker. Förhoppningsvis blir det roligt.

Så idag då: Världens bästa kärlekslåt är It ain't me babe med Johnny Cash (eller Jaquin och Reese, om man är lite noveau i sitt Cash-gillande).

Den är brutalt ärlig och väldigt sann. Om alla människor sa så skulle man slippa massor av jobbiga break-ups och skiljsmässor och pajade förväntningar. Och dessutom är riktig kärlek att älska någon trots att personen inte är perfekt. Vilket ju ingen är. Så go, Johnny, go!

5 Comments:

Blogger Skitnödigt said...

Ingen idé jag kommenterar längre - utfrysningen är numera total.

Ska lyssna på låten, är inte hundra på vilken det är, men jag har andra favoriter som är svårslagna.

Klart man kan sälja reklam på en sajt med besökare - som sagt att folk är beredda att betala för saker de tycker är bra är att slå in öppna dörrar, men men...

Håller med om att seminariet var intressant, och jag har redan (som ignorerat) kommenterat detta.

Men frågan är fortfarande - om syftet BARA är att underhålla, när upphör det då att vara reklam?

Du gillar att raljera Nina.

10:57 PM  
Blogger Nina said...

Hej Peter,

Vad tråkigt om du känner dig utfryst, för jag ignorerar verkligen inga kommentarer. Jag läser, funderar och ibland (om jag har något att tillägga) skriver jag ett svar. Men ofta tycker jag att kommentarerna står bra för sig själva. Och min åsikt står ju oftast redan i inlägget. Ok?

3:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

It aint me babe? Var inte det Sonny & Cher, eller...nån annan. Med melodiska, ljusa och vackra röster? Är det samma låt över huvud taget?
Och så är det kul att läsa kommentarer och dina svar, om nu någon har undrat vad jag tycker.

10:16 AM  
Blogger Skitnödigt said...

mia

menar du "I got you babe"?

2:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, inte den. Fast den är också bra. Mer åt It-aint-me-you´re-looking-for-babe hållet. Dylan och Baez var det jag tänkte på.

4:03 PM  

Post a Comment

<< Home