Friday, April 13, 2007

Funkar reklamhår på vårbalen?

Jag tycker nog att det har blivit lite väl allvarligt här på bloggen på sistone. Men det är ju fredag och vår, så här kommer lite underhållning. Pjotro är en fantastisk man skapad av Farfar. Kanske bara jag som är sen, men han har sannerligen förgyllt min dag!

Imorgon ska jag göra min sista studentikosa sak när jag beger mig till Lund för att attendera Vårbalen på Malmö Nation. Festen pågår bara i ett dygn för mig, som är lite vek. Men jag har i alla fall packat väskan med balklänning, kuvertväska, Smirnoff Ice och huvudvärkstabletter för att ta mig an staden i söder. Bland frackar, spyor och skåningar vet man aldrig vad som kan hända. Avrapportering kommer på måndag, om jag har hämtat mig då.

Och igår kom jag att tänka på reklamhår igen. Jag har blivit så van vid att jobba nu att jag inte har tänkt på det på flera månader. Insåg att jag har gått runt med Handelshår (mellanblont, blankt, fluffigt) på byrån i evigheter. Helt otroligt att någon tar mig på allvar. I morse försökte jag fixa det med tupering, hårspray och en konstig uppsättning. Ser inte klokt ut. Någon som har några mer långvariga tips? Eller är reklamhår bara ett tecken på att man simmar för djupt i ankdammen?

(Om någon mot förmodan skulle vara obekant med begreppet reklamhår kan ni läsa mer om det här.)

Trevlig vårhelg på er!

1 Comments:

Blogger Skitnödigt said...

Ingår det som en del av allvarsflykten att numera ignorera mina kommentarer?

Skämt åsido - trevlig helg i det vackra vårvädret - i morgon är en högtidsdag för undertecknad då Hammarby spelar hemmapremiär på Söderstadion, med supportertåg från Medis och allt.

Ha så kul på balen!

5:24 PM  

Post a Comment

<< Home