Monday, April 16, 2007

Modette är schysst

Ibland dyker en produkt upp som man läser om och så inser man att man är mitt i den tänkta målgruppen. Då måste i alla fall jag prova. Därför köpte jag häromdagen första numret av tidningen Modette, en "tydlig modetidning för tjejer mellan 18 och 29" (eller kring 25, det är lite förvirrat beroende på var man läser). Hur som helst är jag tjej mellan 18 och 29 och dessutom kring 25, så då borde den ju passa mig.

Och hör och häpna
(för trots den djupa målgruppsanalysen var jag lite skeptisk): Den var grym! Modette handlar inte om trender utan om mode som hobby, läste jag i ledaren. Och faktiskt så gjorde den det. Där fanns massor av roliga artiklar och snapshots av galna fransyskor i guldkläder och konstiga glasögon. Mindre pretto än Bon, högre modegrad än Elle. Men framför allt med en väldigt skön energi. De som gör Modette tycker uppenbarligen inte att de är coola för att de sysslar med mode. Dessutom tycker jag att den var väldigt fint lay-outad.

Tidningen kompletteras intelligent nog med en sajt, modette.se. Där finns bloggar och bilder och annat som man vill läsa mer än en gång i månaden. Smart att lägga bloggarna på tidningssajten. Om inte Mohammed kan komma till berget, eller hur det var.

Nu väntar jag bara andäktigt på att de här smarta människorna ska dumpa det urtöntiga namnet Modette. Och sluta kalla sina läsare för Modetter. Sen är jag gem.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vilket förlag?

10:00 PM  
Blogger Nina said...

Egmont.

8:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

samma som King med andra ord, har nog dragit en del lärdomar därifrån...

9:55 PM  

Post a Comment

<< Home