Friday, April 20, 2007

Uppsatsnoja 2.0

Känner ett enormt behov av att ta en paus i mitt uppsatsskrivande och blogga lite. Att skriva uppsats är en mycket underlig form av arbete. Man kan sitta och jobba och jobba och jobba en hel förmiddag, för att producera tre rader text som man ändå inte är riktigt nöjd med. Lite som copywriting, egentligen. Skillnaden är att uppsatsen ska resultera i typ 60 sidor text.

Emma
formulerade vårt arbete ganska bra igår: När det går bra så tänker man direkt att det är för enkelt. Och när det går dåligt är man säker på att man aldrig ska bli klar. Inte konstigt att termen uppsatsångest är så vedertagen i akademiska kretsar. Däremot är jag evigt tacksam till Jonas som har reducerat nämnda ångest avsevärt genom att rekommendera den utmärkta artikeln The Social Uses of Advertising av Ritson och Elliot. Helt plötsligt har vi om inte helt torrt på fötterna, så i alla fall bara lätt fuktade strumpor.

Förresten, vad har ni läsare för definitioner av brand equity? Och vad kommer de ifrån? Behöver lite inspiration.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kul att höra att jag var behjälplig!

Ni hittar en bra sammanställning av definitioner av BE i samma Elliot's (och Percy's) "Strategic Brand Management", 2007.

3:04 PM  

Post a Comment

<< Home