Monday, April 23, 2007

Kanon och halvkalkon: 2xF&B

Jag gillar verkligen Forsmans reklam för Stadium. Förra veckan fick den ett välförtjänt Guldägg, men jag tycker nästan att årets koncept är snäppet bättre. "Belöna dig själv med en löprunda ikväll" säger copyn, som verkligen får mig att fundera på att göra det. Trots att jag hatar att springa. Det är reklam när den är som bäst tycker jag. När den inpirerar mig till att göra saker jag inte brukar orka. Eller får mig att ta ett hoppsasteg på Kungsgatan. Sen får eventuellt köp av löparskor komma på köpet.

Däremot är jag lite besviken på Vings nya grej Reseplaneraren. Kalkon är ett för hårt ord, men ändå. Jag tycker att tanken är perfekt: att kommunicera Vings breda utbud genom att använda en schysst kampanjsajt där man skriver in alla sina preferenser och får hjälp att välja. (Framför allt för mig som lider av både beslutsångest och dålig koll på charterbranchen). Så långt allt väl. Men den funkar ju inte! Hur jag än drar i reglagen får jag noll träffar. Utom en gång, när jag fick 83. Kanske är det jag som gör fel. Jag hoppas det.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Testa att ändra avresedatum eller antalet veckor.

3:22 PM  
Blogger frebro said...

Kan man göra "fel" som kund? Verkar ju inte så bra.

Jag hade samma problem med reseplanerare och det enda jag fick ut av den var att Ving inte har några resor som passar mig...

5:59 PM  
Blogger Nina said...

Jag ska testa avresedatumet och tiden. Fast egentligen tycker jag att det är svårt att bestämma utifrån det. Hittar man en bra resmål kanske man kan tänka sig att flexa kring båda de grejerna.

Och jag håller med dig Fredrik om att man egentligen inte kan göra fel som kund. Jag hoppades kanske mer att jag bara fattar mindre än genomsnittet :) För både idén och utseendet gillar jag som sagt skarpt!

9:13 AM  

Post a Comment

<< Home