Tuesday, February 06, 2007

Fin-och fulkultur i harmoni

Hade första seminariet i kursen Konst, Kultur och Företagande nu på eftermiddagen. Jag, Liv och Albin spikade ämnet för vårt lilla projektarbete, och ju mer jag tänker på det, desto intressantare är det. Vi ska ta reda på hur kulturorganisationer gör reklam. Hur ställer de sig till att kommersialisera sin konst? Är reklam ett nödvändigt ont eller ett medel för självförverkligande? Eller för att uppfylla det altruistiska målet att föra ut konst till folket? Och framför allt, varför blir det ofta så bra (med Lowes jobb för Folkoperan i åtanke)?

Vi började direkt snurra på massor av olika frågor. Nästa steg blir att jaga rätt på folk på byrå- och kundsidan (Lowe och Acne kan vänta sig en påringning). Kan nog bli hur bra som helst, det här. Om någon har några smarta tankar om just konst- och kulturreklam (har själv inte jobbar med det), lägg gärna en kommentar. Älskar när man kommer på nya och bra idéer!

2 Comments:

Blogger deeped said...

Vi jobbar just nu med Dalhalla, och har jobbat med Dalasinfoniettan och Dalateatern.

9:57 AM  
Blogger Nina said...

kul! Jag hör av mig...

1:09 PM  

Post a Comment

<< Home