Thursday, January 18, 2007

Execution - killing your own students

Igår genomleds första föreläsningen i kursen Execution - running your own company. XL/Brindfors-Kalle W och jag satt och plågades tillsammans och bestämde oss för att, i enlighet med mitt utbrott igår, starta en ny tidning för bevakning av kommunikationsbranschen. Detaljerna ska fortfarande utarbetas,men webbaserat och bloggsamlande blir det. Dessvärre verkar kursen bli en plåga. Det enda roliga på föreläsningen igår var utbytesstudenter som pratade rolig engelska.

Läste att Jonas, mannen bakom planning.se och tillika en av grundarna av APG Sweden känner igen sig i den ena kategorisering av planners som jag gjorde häromdagen. Det kanske kan bli någon sorts formell uppdelning när man anmäler sig till klubben: Känner du dig mest bekväm i fyrkantiga glasögon? Kryssa här. I stor halsduk? Kryssa här. Ingen av kategorierna? Vänligen välj ett annat yrke.

Idag har jag hell of a lot att göra. Det är lite splittrande att läsa 4 kurser, skriva uppsats och jobba samtidigt. Dock bara fyra veckor kvar av dennna totalt ohållbara situation. Nu ska jag hem och läsa allt om affärsplaner och kulturlivet i Sverige.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eftersom jag definieras som kreativ planner (ta två delar account planner och en del creative director och blanda med lite copywriter) så känner jag inte igen mig i någon :)

10:38 AM  
Blogger Nina said...

Oj då. Fast det verkar kul att vara du, så du klarar dig nog. Berätta gärna mer om hur du jobbar!

8:32 PM  
Blogger deeped said...

Hur? Jag pekar med hela handen åt kreatörer och projektledare :)

5:02 PM  

Post a Comment

<< Home