Wednesday, January 10, 2007

Bra födelsedagshumör

Idag fyller jag år. Grattis till mig! Tänkte fira genom att hylla en fanstasktiskt rolig kampanj: El Maco.

På kampanjsajten elmaco.nu kan man se avsnitten av den mexikanska såpan som också går på tv. Snygg sajt och precis så skruvade spottar att man måste skratta lite förvånat. Och så många att man inte tröttnar. Perfekt. Budskapet går fram och spetsar till varumärket McDonalds litegrann. Bra jobbat, DDB!

En annan grej jag gillar är kampanjen för batteriåterlämning. Gick förbi en spelande stortavla på vägen till skolan, alltid kul. Och den lilla trudelutten är kanske lite fånig, men fasen vad den sätter sig! Och man måste sjunga med i kareoke, så är det bara. Alltså går jag runt och nynnar på den lilla melodin, och kommer ihåg att lämna tillbaka batterierna... Dessutom är annonserna snygga.



Tänk vad bra humör man får av att bli väckt med frukost och paket! Ikväll ska vi antingen till PA eller Teatergrillen för middag. Kan inte bestämma mig, så jag har dubbelbokat. Oj, oj, val val val...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home