Monday, January 08, 2007

Nytt år och nya tag

Efter en heldag på Garbergs känns det nästan som om jag aldrig har varit borta. Fullt ös medvetslös. Nya medarbetare (ny webdir. Bjarne, äntligen, och projektledare Pernilla), nya kunder och allmänt kaos. På ett bra sätt.

På lunchen irrade jag runt på reorna på Götgatsbacken. Hade spanat in flera fina väskor och sånt innan jul. Allt var slut, och det som fanns kvar var inte på rea. Typiskt.

Hann också med att läsa nya numret av Brandslave. Ni som inte redan läser den, gör det! Jag är inte så förtjust i den totalt sett, för flummigt för min del, men det finns guldkorn. Min favorit var ett citat från Craig Davis, CD på JTW, som sa: Det är dags att vi slutar avbryta konsumenterna och blir det de vill ägna sig åt. Huvudet på spiken, enligt mig. Reklamen är verkligen inte död. Bara den dåliga.

Åkestam.Holst
har också massor av bra inlägg för att fräscha upp hjärnan efter julkoman.

På torsdag är det för första gången morgonkaffe med nybildade APG, Account Planning Group. Klockan 8.30 samlas alla befintliga och blivande planners på Wayne's coffee på Kungsgatan för att skryta och snacka skit. Eller något sånt. Jag kommer garanterat att vara där, det är bara att dyka upp.

Hittade massor av intressanta kampanjer när jag surfade runt idag, men det känns lite tungt att ta tag i det nu. Eftersom det tekniskt sett fortfarande är jullov kommer istället här lite roliga katter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home