Tuesday, January 09, 2007

En tvådelad hyllning till C,P+B

Idag har jag känt mig som en riktigt östermalmig rich bitch. Imorse gick jag upp, drack en smoothie (kommer antagligen svälta ihjäl under den här detoxen), och gick till gymmet. Sen gick jag och klippte mig. Nu ska jag snart äta en liten salladslunch, och sen ska jag inte göra någonting. Utom att sortera musik på min julklapps-iPod, som ännu inte är i ordning. Det är konstigt att vara ledig.

Jag har också fått tag i Åkestam.Holsts nya broschyr så funkar det. Mig veterligen är de den första svenska byrån som följer Crispin, Porter + Boguskys fina initiativ att göra en bruksanvisning för nyanställda på byrån. Den var verkligen både snygg och välskriven. Ska omedelbart höra med mina överordnade på Garbergs om det inte vore en bra idé att sno så här i tillväxttider.

Genom min planningkollega Dan fick jag också nys om fenomenala trendwatching.com. Planner eller ej, den här sajten är en guldgruva för alla som gillar web 125.0, pro/trans/comsumers, eco-status och andra blivande floskler. Fördelen är att här finns begreppen innan de blir floskler, utan faktiskt är trender. Kul och intressant.

Ni som läser andra reklambloggar har säkert inte kunnat undgå ovan nämnda CP+Bs nya kampanj för Sprite. Skruvad film (endast på nätet, såklart) och givetvis en kampanjsajt ska få kidsen att börja dricka Sprite. Kanske är det bara för att jag själv är konservativ i mitt läskval, men jag tror inte alls att det funkar. Man behöver mer incitament för att byta. Något nytt måste hända. Annars är jag rädd att det blir (mitt alldeles egna buzzword) klisterreklam. Och sånt borde inte CP+B hålla på med. Men visst är det snyggt gjort, och kommer att engagera många branschbloggare. Vad sägs om att alla Sveriges reklambyråer byter ut sina Colaförråd mot Sprite nästa månad, som en hyllning till reklamen? Nähänej, skulle inte tro det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home