Saturday, December 23, 2006

Why does it always rain on me?

Länge sen, jag vet. Men jag har massor av bra ursäkter. Som att Blogger inte har fungerat. Som att jag har haft massor att göra. Eller som att det faktiskt är JULLOV!!! Så himla skönt. Inläggen kan därför bli lite sporadiska även framöver, men jag ska göra så gott jag kan.

Dessvärre sitter jag just nu i ett spöregnande och halvstormande Åre. Snön bokstavligt talat rinner bort. Jag blir nästan gråtfärdig. Åkte tre åk idag innan vi gav upp. Och temperaturen är så nära noll att det nästan är outhärdligt. Två grader kallare så hade det spösnöat istället. Förbaskat.

Därför pratar naturligtvis alla om vädret, och det blir ännu deppigare. Hittills har ju snön alltid kommit, även om det har sett mörkt ut. Men hur var det vintern 1971? Och är det västhuseffekten som slutligen har slagit igenom, eller har vi bara otur? Jag försöker driva en kampanj för byte av samtalsämne, men tyvärr går det inte så bra.

Något som däremot har varit bra är mycket av årets julreklam. Min topplista består av Canal + otroligt snygga prinatar för kampen mellan sport och film. De är så snygga att det är en glädje att åka tunnelbana (kan tyvärr inte länka pga Mac-situationen, men kolla Kampanjer på G hos Resumé.). Sidan 3-annonsen för Vingflex rymdresa är också helt underbar. Optimalt användande av kommunikativ produkt, någon?

Sådär, nu blev jag lite gladare. Och så kom en till störtskur. Dags att gå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home