Sunday, January 07, 2007

I'm back!

Ni kanske aldrig trodde att det skulle hända, men nu är jag tillbaka i stan och lovar att bloggen kommer att väckas till liv igen. Efter drygt två veckor i Åre är det faktiskt ganska skönt att vara hemma, bland 7-eleven, goda vänner och möjligheten att köpa linsvätska. Eftersom de senaste veckorna har varit allt annat än hälsosamma så har Micke och jag redan packat oss iväg till ICA och köpt quinoa, tonfisk i vatten, fänkål och annat som vi tror är nyttigt för oss. Bara en liten dipp slank ner (att äta med grönsaker, naturligtvis). Nu återstår bara att äta grejerna också och släppa tanken på öl och cheeseburgare. Detoxveckan börjar nu.

Jag har faktiskt en hel vecka kvar innan skolan börjar på riktigt. Den ska ägnas åt lite jobb, möten och en del födelsedagsfirande, eftersom jag fyller jättetung-motorcykel-myndig på onsdag. Sen drar det igång med kurs 8063 Execution (att driva sitt eget företag, måste dock komma på en affärsidé först...nåja, har ju en vecka på mig, kurs 807 Konst, kultur och företagande och kurs 107 Advanced Business English. Jag vill absolut inte läsa någon av kurserna, så jag har valt de allra lättaste. Inte riktigt likt mig, men efter XL känns det tomt och jag vill bara vara så lite som möjligt i skolan och så mycket som möjligt på Garbergs.

Är verkligen underligt att komma tillbaka till en termin utan Dahlén, workshops och mums-mums och med de gamla klasskompisarna spridda för vinden. Som tur är har jag några gamla freaks kvar. Emma och jag börjar till exemepel vår uppsats ordentligt på onsdag. Ja, nu drar det igång igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home