Wednesday, August 09, 2006

Augustiful

Har haft sjukt mycket att göra idag, så tar nu en paus med en kopp te, Anna Ternheim (shit vad hon är bra. Tröttnar aldrig) och lite bloggande. Den här 100-wattaren i kombination med sena nätter med redovisning håller på att ta kol på mig. Igår försökte jag mig på tillväxtsambandet. Om omsättningen växer med 10% och nettskuldsättningsgraden ska vara oförändrad, vilken vinstprocent krävs då? Den som vet får en glass av mig. Så till på köpet har den enda kund som jag är med på börjat krångla och det är krismöte hit och dit. Dessutom verkar mina ansträngningar tidigare i sommar betala sig; folk ber mig om hjälp hela tiden. Men nu hinner jag ju inte!

Konstaterade en grej i morse: det finns något som heter augustiful. Det är precis det jag (och vissa andra, hmmm...) är just nu.

Augusti är på vissa sätt en bra månad (varmt, kräftskivor bla bla) men det är omöjligt att vara ens normalsnygg så här års. Sommaren har hållt på jättelänge och alla sommarkläder känns hur trötta som helst. Dessutom har man garanterat gått upp några kilon efter semestern. Men det är alldeles för varmt för höstkläder, så man drar på sig samma gamla paltor ändå. Dessutom är håret papperstorrt efter all sol och bad, men alla frisörer har semester och är inte tillbaka förrän i september. Den lilla solbränna som fanns försvinner illfort och åker man ut till landet på helgen så bränner man sig bara. Kroppen är helt otränad och slapp. Usch.

Någon som känner sig snygg i augusti? Är det mig det är fel på? Blir jag galen av att jobba/plugga 14 timmar om dygnet? MOAHAHAHA!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home