Thursday, August 03, 2006

Reklamfilmen är död. Leve reklamfilmen!

Idag blev det helt plötsligt uppenbart att jag är här för att jobba. Har inte hunnit blogga. Har inte ens hunnit läsa Resumé. Äntligen!

Snart kommer en ny film för Sony Bravia. Alla vi som gillade Balls lär inte bli besvikna. Kolla in behind-the-scenes här

Får ibland höra att jag ger mig in i en hopplös bransch, eftersom reklamfilmen är på utdöende. Au contraire, mes amis. Reklamfilmen är bättre och viktigare än någonsin, eftersom nätet gör det möjligt att nå så ofantligt många människor till en så liten kostnad. Många har redan fattat åt vilket håll tåget går, och de som inte har det lär bli tvugna att ge upp eller ändra sig. Snart slipper vi sloppiga Procter-filmer för all framtid. Hurra!

Dagens lista är mycket subjektiv och premierar tosdagens viktigaste och bästa personer.

1. Micke. Han fyller år idag. Grattis! Nu får jag god middag och tårta ikväll.

2. Pia-Maria. Kontorets solstråle som dessutom bjöd mig på chokladglass idag och sa det som alla brådmogna praktikanter längtar efter att höra: Är du bara 22? Du verkar mycket äldre!

3. Helena. Har nog aldrig träffat en trevligare person. En dröm att jobba med, som dessutom av någon anledning verkar tro att jag är bra på det jag vill göra (alltså skriva). Alltid fina blusar.

4. Kjell. Efter att ha bytt plats i kontorslandskapet otaliga gånger har jag hamnat mitt emot en cool projektledare som kan mycket om det mesta och som dessutom gör det han säger att han ska göra på en gång. Vilken kille!

5. Bella. Tillbaka från semestern. Alla som kommer tillbaka förtjänar en eloge.

Nej, nu tror jag att jag måste fortsätta jobba (trodde aldrig att jag skulle få skriva de orden!).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home