Wednesday, August 02, 2006

Människotorka

Startade morgonen med att kolla in lite roliga citat på bigcite.com . Vilken otroligt rolig sida! Min favorit är:

"Everyone's entitled to be stupid, but some abuse the privilege"


Äntligen någon som lyckas uttrycka det jag alltid har tyckt! Ungefär som uttrycket "det finns inga dumma frågor". Klart att det gör! Alla frågor som bygger på att man skulle kunna ta reda på svaret själv, men inte orkar, är både dumma och elaka (mot den man frågar och mot alla som tvingas lyssna på svaret). Det är verkligen svårt att tycka någor annat efter 15 år i skolan.

Idag droppade ytterligare några kollegor in efter semestern. Jag börjar inse att ju fler desto bättre verkligen gäller i byråsammanhang. Hittills har följande problem uppstått på grund av människobrist:

1. Det finns ingen frukt på kontoret eftersom tjejerna i repan är på semester och vikarien inte vet hur man beställer ny. Eller det vet han, men den kommer inte, och han vet inte vem han ska skrika på.

2. Igår blev två praktikanter inlåsta, eftersom siste man (som gick klockan sex) inte kunde tänka sig att någon annan var kvar så sent. Jag blev akutinkallad för att cykla tillbaka och låsa ut dem, men städarna hann före.

3. Produktionsledarna får psykbryt och sitter och skriker i telefonen eftersom alla är borta och inget blir som det ska.

4. Det finns ingen att äta lunch med

Och förstås

5. Det går inte att jobba, eftersom detta är en bransch där man jobbar i team. En semestertrött jäkel does not a team make. Så här sitter jag och bloggar.

Idag har jag faktiskt två (!) möten, så lite vettigt blir nog gjort. Återkommer när jag är mer uttråkad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home