Friday, August 04, 2006

Fredagsmys

Idag är det fredag och jag ska snart gå hem för att sätta igång med förberedelserna inför Mickes enorma födelsedagsfest ikväll (det är ju trots allt inte varje dag man fyller 24...).

Men det är bara kul, för det kommer att bli vår bästa fest hittills. Temat är Bohem och alla våra roliga kompisar är sommarlediga och festladdade. Absinten är influgen, spellistan riggad och brieosten på kylning. De närmast sörjande är mutade med lasagne för att komma tidigare och tända ljus och sånt. Solen skiner, fåglarna kvittrar och Sturehof är meddelade om att deras favoritgäster ikväll har med sig 30 kompisar till O-baren (tack ni supergulligavärldensbästaställe. P-öl till alla?)

Dessutom fick jag precis besked om att jag är antagen till Prime Lab Day, en workshop-dag med Prime som verkar hur kul som helst. Det var en sjujäkla jobbig ansökan att skriva, så det var skönt att det betalade sig.

Så jag är alltså på gott humör, trots att jag nog håller på att bli lite sjuk. Oh well. Dagens listor är självklart festrelaterade.

Kvällens bästa gäster blir nog...

1. Pannkakan.
Har inte varit på nån fest hos oss på åratal pga. omlokalisering till södra Sverige. Nu är det dags. Lasagnemutad och pålitlig. Kommer att bli stupfull och somna någonstans.

2. Filippa. Tillbaka från Tyskland. Alltid på partyhumör, stannar alltid sist. Blir aldrig bakfull. Pratar med ALLA. Ett riktigt proffs.

3. Danne. Känner på mig att han kommer att ge den bästa presenten. Jag bara vet det.

De jag kommer att sakna mest är...

1. Per. Klantskalle som dubbelbokade med något familjeevenemang i Norrland. Dålig stil, framför allt eftersom festen blir lidande. Per är samtidigt en åsiktsmaskin och världens trevligaste kille. Går bra på rödvin.

2. Denice. Här snackar vi pro i Filippa-klass. Tjejen är galen. På ett bra sätt.

3. Rosanna. Hon är brorsans flickvän och jag har aldrig sett henne festa. Hade varit kul.

Och kvällens låtar kommer att bli...

1. Sympatique m Pink Martini. Oundvikligt.

2. Nue au soleil m Brigitte Bardot. Världens knäppaste.

3. Shake that ass for me m Eminem. När temat (och smaken) har fallit för gott.

Nu ska jag dra. Tjingeling.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home