Friday, June 01, 2007

En högst privat reflektion

Jag är trött på coola saker. När det är sommar vill jag ha roligt och trevligt. Då blir jag mycket trött på saker/ställen/människor som är för häftiga för sitt eget bästa. Följande tre saker toppar min trötthetslista just nu:

1. F12. Detta är en helt verklighetstrogen transkription av min senaste kontakt med Stockholms coolaste trappa.

Från: nina.akestam@garbergs.se
Hej! De senaste dagarna har mina vänner fått sitt stamgästkort till terassen hem i brevlådan, men mitt verkar ha försvunnit. Jag hade kortet förra året, och vill såklart hänga hos er i år igen. Har det blivit något trassel?

Vänligen
Nina Åkestam


från: terassen@f12.se
Hade du kortet förra året?

från: nina.akestam@garbergs.se
Ja, det hade jag.

Hälsningar Nina


från: terassen@f12.se
Har du flyttat utan att begära eftersändning?

från: nina.akestam@garbergs.se
Nej, det har jag inte.

Och där tog den hälsningslösa och namnlösa konversationen slut. Inget ja, inget nej, ingen anledning och framförallt inget kort. Behöver jag tillägga att mina ölpengar inte kommer att läggas i deras fickor i sommar?

2. Starka och äckliga drinkar. Jag är toktrött på alla mörka, slibbiga och coola drinkar. Ge mer en Margarita, för guds skull. Eller varför inte en daiquiri, med jordgubbsskivor och allt.

3. Musik. Jag vet inte om man egentligen kan bli trött på musik, men jag är det. Måste jag höra en enda blippig electrolåt till så lägger jag mig ner och dör. Tills vidare strejkar jag genom att enbart lyssna på Mika och gammal 80-talspop.

Men det bästa med situationen är att den är så lätt att förändra. Så nu gör jag det. Detta blir den ocoolaste sommaren i mannaminne. Jag har redan köpt en Apple Sourz att ta med till spritfesten jag ska på imorgon. Mindre coolt än så blir det inte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home