Friday, August 11, 2006

Reklamhår

Jag har äntligen fått reklamhår! Det är mycket konstigt att håret blir som man umgås. Kan någon förklara det vetenskapliga i det? Jag har pluggat på Handels i tre år. Där får man blankt och mjukt hår som liksom böljar.

Sen var jag i Åre en säsong. Där blir håret snabbt lite halvkrulligt och tovigt, på ett rätt charmigt sätt.

Enda sen jag började på Den Stora Reklambyrån har jag varit lite smygavundsjuk på allas hår, för det ser så coolt ut. Det handlar inte om frisyren. Nej nej, den är olika för alla. Det är snarare kvalitén som är speciell. Det är inte skitigt, men liksom matt och lite tovigt ovanpå. Och nu är jag där själv. Jag såg mig i spegeln i morse och BAM! Mitt hår hade blivigt reklamhår.

Det konstiga är att jag inte har ändrat något,schampo/balsam/styling/mat. Det har bara blivit. Av socialt tryck. Jag hoppas att det håller i sig när jag fortsätter plugga (jag ska ju trots allt läsa marknadskommunikation). Nu fattas det bara att jag lär mig göra såna där flätor också.

Nu är det fredag och snart dags att gå hem. Imorgon händer ett av sommarens bästa event: Winnerbäck-konserten på Zinken. Jag får ta hur mycket skit som helst för att jag gillar Lasse, men här står jag på mig. I love Lasse. Framför allt live. Så länge det inte spöregnar kommer jag och 17 999 andra personer ha en mycket trevlig kväll imorgon.

1 Comments:

Blogger Skitnödigt said...

Jag var där och jag ÄLSKAR LASSE!!

Se, vi tycker lika med...

12:56 AM  

Post a Comment

<< Home