Tuesday, February 13, 2007

Electrolux+ZTV=sant

En liten fågel viskade i mitt öra att Electrolux och ZTV hakar på user-generated-vågen och ska utlysa en reklamfilmstävling öppen för alla. Filmen får vara hur som helst och kommer att visas i ZTV och i branschpress (hur nu en film kan visas där :-))Vinnarna får dessutom 20.000 kronor och en Ergo Rapido-dammsugare var. Från och med imorgon kan man börja tävla.

Vad tycka om detta?

1) Kul att någon vågar. Men som Chevlrolet bevisade under Super Bowl: Chanserna för att det blir bra är minimala. Ingen som kan film eller reklam lägger ner massor av tid för att eventuellt vinna 20.000 kronor. Framförallt inte när det är goda tider och alla duktiga människor har jobb.

2)Men om det blir bra så är det väldigt ekonomiskt och kids-kreddigt för Electrolux.

3)Men produkten är ett frågetecken. Ergo Rapido är en riktigt usel dammsugare. Funkar inte alls. Och hur ska den trigga målgruppen för tävlingen?

Den som lever får se. Rapport följer här på Reklamchock.

3 Comments:

Blogger Kalle W said...

En annan fågel, no relation, har viskat i mitt öra att Electrolux har fixat den nya generationen Ergo Rapido så att de till skillnad från sina föregångare faktiskt fungerar.

Jag har ännu inte fått tillfälle att under strikta vetenskapliga förhållanden testa detta påstående, men hoppas för Electrolux skull att det stämmer.

/Kalle W

7:20 PM  
Blogger Nina said...

Är det sant?! Min fina röda Ergo står och samlar damm istället för att suga upp det. Man får dammsuga av den med en annan dammsugare. Men tanken är ju bra, så om det funkar blir jag jätteglad!

4:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ergorapido videotävlingen var otroligt framgångsrik. Nu gör Wayfinder en liknande videotävling på youtube, där man kan vinna en Sony Vaio LapTop (kostar runt 10.000 kronor). Tävlingsregler finns på http://www.wayfinder.com/videocompetition

3:57 PM  

Post a Comment

<< Home