Sunday, December 17, 2006

MCXL Awards 2006

När jag hade tagit mig igenom fredagen på tre timmars sömn och oändliga mängder Cola Light var det bara att hoppa i feststassen igen för att köra järnet på sista kvällen med XL-gänget.

Martin, Axel och sidekicks hade ordnat en härlig Lidl-baserad tacobuffé i vårt klassrum, som avnjöts i samband med prisutdelningen. Jag lyckades kamma hem två mycket ärofyllda priser: Mest Reklamklädda (pris: en hundkorv) och MCXLs Drottning (pris: wettextrasor och en chokladtomte). Det senare resulterade i en Marie Antoinette-inspirerad styrdans tillsammans med Axel (MCXLs Kung) till tonerna av vår klasslåt Patience med Take That.

Dessutom blev jag nominerad i kategorierna Bästa Citat och MCXLs Saddam Hussein, där jag dessvärre brädades av Tanken respektive Martin. En lyckad kväll för min del, således.

När vi hade spårat ur totalt, dansat på bordet och sprutat ner varandra med vatten och Lidl-sprite gick vi ut till Olssons Video. På vägen hamnade jag i en lång diskussion med Jenny som bestämt ville gå ut iklädd klassens kreativitetshatt (en leopardmönstrad gycklarmössa). Jag är rädd att hon tog det där med levande varumärken lite väl långt.

På Olssons var Nisses chef med och bjöd hela klassen på champagne. Tyvärr var det spiken i kistan för mig, som fick knöla in mig själv i en taxi och låg till sängs vid ett. Jag kommer att sakna den här klassen något otroligt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home