Sunday, December 10, 2006

Nu är den klar!

Efter tre dagars slit kan jag äntligen förklara min hemtenta färdig. Så väldigt skönt. Nu ska jag bara smöra mig in i ateljen på jobbet så att jag kan göra den riktigt fin och julig också innan inlämning.

Nu är det officiellt bara en vecka kvarXL. Tre uppgifter kvar att göra, och sen är det slut. Känns helt sjukt. Axel och Martin ska ordna en grandios MCXL-gala på fredag. Det blir en korsning mellan Oscarsgala och hemmafest, har de lovat. Hela veckan kommer, om jag känner min klass rätt, vikas till att rösta fram Årets Kampanj och Most likely to take over the World. Ska bli väldigt kul. Lite synd dock att Garbergs julfest ligger dagen innan. Jag är inte bäst på att festa två dagar i rad. Men måste man så måste man...

Är det bara jag som har problem med julstämningen? Har inte druckit någon glögg, skaffat någon adventskalender, bakat pepparkakor eller nåt sånt juligt. Jag kommer för evigt minnas Micael Dahlén som Docenten som Stal Julen.
Eller så är det snöns fel. Det var först idag som jag insåg att det inte bara är i Stockholm det fattas snö. Min vita jul i Åre är hotad! Panik! Tänk om i år blir första gången någonsin som man inte kan åka skidor på julafton? Ve och fasa! Nu ska jag be kvällsbön varenda kväll fram till jul. Och varenda gång klockan är 11:11 eller 22:22 eller 00:00 ska jag ta på något rött (minns ni den från högstadiet?) och be att temperaturen drar ner under nollan.

Jag hatar att vara osams med vädret. Det finns inte så mycket att göra åt det, liksom.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

skönt för dig att du är klar, istället för att skriva hemtenta har jag ägnat mig åt viktiga saker som att ta reda på att ordet "brasklapp" härstammar från biskop Hans Brask, född 1464 i Linköping och död 1538 i Posen (tack wikipedia, ännu ett av livets mysterier är löst).

och skönt för martin och mig att du lägger en hög och offentlig ribba för festen :-) som bekant handlar ju nöjdhet om att infria eller till och med överträffa förväntningar, så vi får nog ligga i lite :-)

nu åter till de vegetariska snabbmatsrestaurangerna...

6:13 PM  

Post a Comment

<< Home