Tuesday, December 05, 2006

Com Hem är sämst, ingen protest

Det här tar aldrig slut: Mitt bråk med Com Hem trappas upp.

Jag var lite konfunderad när jag inte fick någon räkning från Com Hem i förra månadsskiftet, men tänkte glatt att de kanske har tagit sitt förnuft till fånga och bjuder på en månad med tanke på allt krångel. Ha ha. Ha ha.

Igår kom inte bara en, utan två, fakturor med posten. Ett följebrev beklagade att de inte kunde skicka räkningen till min Internetbank och bad att jag skulle betala den manuellt. Min reaktion: Så himla typiskt Com Hem.

Men grädden på tårtan var att jag fick en räkning för telefoni också, trots att Karlstad-tanten "det där Internet" på kundtjänst hade tvingat mig att byta eftersom det var gratis. Så nu har jag bytt. Och räkningen kommer i alla fall.

Har man läst Consumer Behavior vet man att just att få betala för något som man inte vill ha, är det som gör kunder allra mest missnöjda. Så efter att ha skrikit lite så ringde jag kundtjänst igen. Den här gången fick jag som tur var prata med en trött och sur Stockholmstjej (det där med målgruppsspegling funkar verkligen) som tog bort min felaktiga faktura. Nog så.

Men poängen med utbrottet kommer här: När jag höll på att knappa igenom hela systemet med "för fakturafrågor, tryck 1" och "för att få en pistol med posten så att du kan skjuta sig själv, tryck 2" så passar Com Hem på att läsa upp olika erbjudanden mellan varje steg. Reklam. Där. Det måste vara det sämsta medievalet jag någonsin stött på.

Alla hatar att ringa till kundtjänst
. Det gör man när man har problem och är arg på företaget. Det sista man vill så är att processen fördröjs för att det hatade företaget försöker kränga på en mer produkter. Com Hem, ta bort det där genast!

Dessutom såg jag nån sorts julfilm med alla idiotdockorna igår. Kastade en kudde på TVn. Och jag som gillade de där dockorna enda tills jag gick på skiten och blev kund. Där fick man för att man trodde på reklamen.

Tål att upprepas: Kan inte alla byråer vägra arbeta med kunder som inte har sina interna processer på det torra? Att skapa reklam för dumma företag är bara destruktivt. Uppsatsämne?

1 Comments:

Blogger PhX^ said...

Tja!
Jag snubblade över de här blogginlägget genom att frustrerat googla på "comhem sämst", rätt kul. Men iaf tänkte bara säga att jag håller med dig till 110%. Att tvingas betala överpris för den sämsta uppkopplingen i hela sverige, om inte världen är verkligen sånt som gör livet värt att leva.
Sen kommer dom och undrar varför dom inte får lägenheter, uppkopplade med monopol-comhem sålda.
Jag har alltid hatat comhem då jag haft vänner som hyst sitt hat över hur kassa dom är, men aldrig haft de själv... Förns nu, och jag sitter redan och bråkar med deras s.k. support och reflekterar över hur de kan ha så himla mycke intäkter, finns det verkligen nån som tycker om comhem ? eller tvingar dom alla sina kunder att använda deras tjänst genom att förpesta deras hem med 2 hål i väggen.

Mvh
Danne

5:23 PM  

Post a Comment

<< Home