Thursday, October 19, 2006

Det går bra nu the sequal

Den här dagen hade världens sämsta förutsättningar och blev fantastisk.

Festen hos Den Stora Reklambyrån var precis som en riktigt bra reklamfest ska vara: blöt och högljudd och en herrans massa ryggdunkande. Och massor av människor med konstiga glasögon. Minglade mest med de gamla kollegorna, men några Garbergare hade också lyckats smyga sig in. Första gången jag fick gå på fest där och stå framför baren. Vilken upplevelse!

Så idag var jag såklart lite trött och så spöregnade det. Men se, redan vid tiosnåret fick jag ett samtal från en headhunter på Creative Search som hade "hört så mycket gott om mig" att hon ringde även fast de egentligen bara rekryterar folk som har massor av erfarenhet. Så nu ska jag skicka mitt CV och se vart det bär... Helt sjukt.

Lagom omskakad gick jag tillbaka till min plats bara för att se att MCXLs nya hemsida hade kommit upp. Trodde aldrig att den dagen skulle komma! Men nu är den där, och den är hur fin som helst. Kolla länken i högermenyn.

På eftermiddagen fick jag dispens från jobbet för att sitta och vara viktig i ett möte om några stora företags planerade studentsatsning. Sju visitkort senare är det svårt att inte känna sig lite uppblåst.

Så, bättre dag är svårt att ha. Vill nästan inte gå och lägga mig. Tänk om någon annan vill erbjuda mig ett jobb?

ps. The Pipettes är så fantastiskt bra. Måste gå när de spelar på Debaser nästa vecka. Ladda ner nu, om ni inte redan har gjort det!

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nina/Nikita - du skriver lysande. Vad sägs om en kopp fin-fika med Kinderägg till?

/mattias m
mattias_at_stardoll.com

3:39 PM  

Post a Comment

<< Home