Monday, October 16, 2006

En konstig första dag

Nu lider första dagen på Garbergs mot sitt slut. Den blev inte alls som jag trodde. När jag kom i morse blev jag artigt introducerad på måndagsmötet. Sedan fick jag mitt passerkort och lista med alla namn, vad de gör och när de eventuellt ska börja/sluta/vara lediga av schyssta Anna i receptionen. Efter det fick jag min plats med dator, mail och hela videvitten. En snabb hälsningsrunda senare var jag inkopplad på tre olika projekt. Imorgon träffar jag första kunden. På lunchen blev jag upplockad av Martin och Johan som visade mig hur det funkar (med rabatt på Gondolen). Har sen suttit och jobbat som en tok hela dagen.

Vad i hela friden är det här? Så här går det inte till på en reklambyrå, vad jag har hört. Det ska vara förvirrat och stressigt och man ska känna sig otroligt mycket ivägen, i alla fall i början. Med en sån här toppenstart kan man inte bli annat än orolig för vad som händer härnäst.

En sak är i alla fall som den ska. Klockan är kvart över fem och jag är så gott som ensam på kontoret. Den dagen reklamare börjar jobba över, då är Ragnarök verkligen nära.

Ikväll ska jag storhandla och fika med Filippa. Nu är det dags att komma tillbaka till livet. Känns härligt.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home