Thursday, October 12, 2006

Mitt alldeles egna varumärke

Idag är det dags att presentera min kampanj för mig själv. Insåg snabbt att mitt varumärke dras med allvarliga saliensproblem, på väg mot en allvarlig Pommac-död. Enda sen XL drog igång tänker mina vänner bara på mig när de undrar något om kommunikation! Det är ju helt förfärligt. När det gäller jobb är det ju å andra sidan rätt bra, så därför ska min kampanj helt rikta in sig på mina vänner som verkar ha glömt bort mig.

Det är mycket intressant att tänka på sig själv som varumärke. Kom till exempel fram till följande:

1. Mitt varumärke är helt fokuserat på reklam (kolla på titeln på min blogg, för guds skull!)

2. Mitt mest påtagliga attribut är att jag alltid bär halsduk (Ninas målgruppsOrvesto 2006). Kollade upp gamla foton. Det stämmer. Helt sjukt.

3. Man kan inte hävda något utan att kunna bevisa det. Jag kan alltså inte räkna med att mina kompisar ska vilja fika med mig eftersom jag bevisligen aldrig har tid.

4. Mina kärnvärden är att jag bor centralt, har en schysst lägenhet, många fester och är rätt rolig.

Gjorde ett test i Vecko-Revyn när jag satt i ett väntrum i morse. Fick reda på att jag är pop-vänster. Sug på den du.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home