Tuesday, October 03, 2006

AAAHHH

Oj oj oj. Jättemycket att göra, ingen tid att blogga. Den här veckan jobbar vi parallellt med opinionsbildning för svenska kyrkan, brand extension för Fisherman's Friend, Burberrys huliganproblem, H&M's &Denim-märke, omgörning av bra&dålig reklam samt vår hemtenta (som jag inte ens har hunnit titta på). Dessutom workshop med GCI, MTG och Åkestam.Holst, som alla kräver förberedelser. Damn. Försöker bara andas och hålla mig hyfsat lugn.

Den här veckan är jag upprörd över en sak och konfunderad över en annan.

Upprörd:
Varför är reklambranschen så dålig på basic administration, som att typ svara i telefon och på mail? Alla andra företag i alla andra branscher klarar av det. Maila en bank eller en managementkonsult och få svar på timmen. Ring marknadschefen på ett större företag och de plockar upp direkt. Elektriker och rörmokare har mobilen på. Osv. Till och med politiska partier svarar alla inom nån dag (har testat under otaliga skolarbeten). Så varför är reklambranschen annorlunda? Helt obegripligt. Om någon har ett bra förslag, lägg gärna en kommentar.

Konfunderad:
Får på torsdagarna Resumé och Dagens Media hem i brevlådan, men blir alltid lika besviken. Allt som står i tidningen har jag ju redan läst på nätet! Är det inte lustigt att tidningar som handlar om media inte verkar ha förstått papperstidningarnas förändrade roll? Nätet är till för nyheter. Papperstidningar är till för längre artiklar, djupare analys eller någon typ av underhållning som passar bättre i pappersformat. Så där ja. Nu förväntar jag mig en ny typ av tidning på tordag, som jag inte bara bär direkt till pappersinsamlingen.

Ikväll ska jag träffa min mentor Christian och diskutera copy vs. planner för trettionde gången. Sen ska jag och Filippa gå och se Farväl Falkenberg. Jag har minsann läst artiklar om hur viktigt det är att ha tid för sig själv. Ska bli intressant att se hur det är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home