Wednesday, October 18, 2006

Fältarbetande rekvisitör, någon?

Ännu en sjukt intensiv dag börjar lugna ner sig. Idag har det blivit en salig blandning av högt och lågt; kreatörsmöte, strategimöte, spring på stan för att leta rekvisita till plåtning, briefmöte, med rekvisita till studio för nämnda plåtning, strategisk målgruppsanalys, etc. Och nu fick jag precis mitt första copyuppdrag som enligt uppdragsgivaren (kreatör som tycker att det är halvkul att skriva utbudsannonser) kan bli starten på min karriär. Puh. Men väldigt, väldigt kul.

Efter tre dagar känns det som om jag har varit här i veckor. Jag kan nästan alla namn (tre dagar var målet, nu verkar det bli fyra, men det är inte så illa, tycker jag). Jag har lagt mig i de flesta projekt. Och konstigt nog så lyssnar folk väldigt mycket på vad jag har att säga. Kul, men läskigt. Men det känns som att det finns alla förutsättningar för att det ska bli en givande praktik, både för mig och för Garbergs.

snart dags att avrunda dagen. Måste tillbaka till NK och lämna tillbaka rekvisita som fulinhandlats på öppet köp. Sen är det invigningsfest för Åkestam.Holsts nya våning, som självklart måste ses. Cirka 300 personer väntas. Lär bli trångt, men kul. Hinner jag springa förbi H&M också?

ps. Jag börjar få reklamhår igen. Gick mycket fortare den här gången. ds.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home