Wednesday, October 11, 2006

Hyllad&sågad

Innehållsrik början på veckan. I måndags var jag på Garbergs och träffade Peter Westling. Det verkar lovande. Shit vilket schysst kontor de har! Verkar som att jag kommer jobba med blandade kunder och uppgifter. På måndag är det dags.

Igår tror jag att vi nästan skrämde livet ur Samuel från H&M med vår presentation. Vi tog ut svängarna lite, om man säger så. Det gillade han inte. Men MD var mycket nöjd, och vi också, och det är ju viktigast. Fasen vad trist det verkar att jobba på ett stort företag! Närsyntheten är total hos alla de storföretagsrepresentanter vi träffar. H&M som är så stora, borde inte de kunna leda utvecklingen snarare än sitta hemma på kammaren och oroa sig för att de inte ska hinna med "modet"?

Jag tycker att det är så intressant när människor behandlar "modet" lite som "företagen" eller "samhället", alltså som något helt exogent givet som bara finns där och som man inte kan påverka. Som om det vore en egen individ, eller så. Fast när Sveriges största modeföretag gör det, blir det lite problematiskt. Klart att H&M sätter modet! Det är varken Ebba vS eller Sofi Fahrman som gör det. Promise.

Har suttit hela förmiddagen med reklam för mig själv. Efter lunch sätter vi igång med en kampanj för Risenta. Halvkul, känner på mig att det blir en Frebaco-sågning den här gången också. Jag har börjat hata alla sorters torra gryn och frön.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home