Tuesday, October 17, 2006

95% fegis

idag kikade solen fram för första gången på vad som kändes som evigheter. Skönt! Ännu en rätt intensiv dag på praktiken. Håller fortfarande på och sonderar marken, men det verkar rätt högt i tak här, vilket ju alltid är kul. Men fortfarande stannar 90% av tankarna i huvudet (MD skulle döda mig om han visste...). Måste komma ihåg några visdomsord jag fick av Christian Q:

Den största fördelen med praktik är att man inte kan få sparken.

Vilket ju är sant. Man kan vara precis hur jobbig som helst och det värsta som kan hända är att ingen lyssnar. Men jag har en inneboende rädsla för att verka korkad, så jag håller tyst om jag inte är i alla fall 95% säker på att jag har rätt. Vilket är dumt, såklart. Imorgon ska det bli bättring, jag lovar.

Nu ett hatblogginlägg riktat mot Lovefilm (filmuthyrning av vanliga filmer, inte porrfilm som det låter som, från internet direkt hem i brevlådan):

Jag fick en gratis provmånad (borde ha anat oråd) som helt utan att jag förstår hur eller varför har lett till att jag måste betala 180 spänn i startavgift. Jag fick ett mail där det stod: vad kul att du har valt att stanna kvar som medlem i Lovefilm! Snart kommer din första faktura.

För att klargöra: jag hade inte valt någonting. Ändå måste jag betala. Sjukt oproffessionellt med sånt bondfångeri tycker jag. Otroligt dålig kundservice också. Glöm inte att berätta för alla ni känner: Varning för Lovefilm!

Nu ska jag gå och träna och sen ska jag träffa Kristina & Filippa för vin och planering av XL:s alumnifest. Så skönt med lediga kvällar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home