Wednesday, August 30, 2006

TV3s hjärnsläpp

Läste precis i Resumé att mitt favvoprogram Prisonbreak åter tappar i tittarsiffror gentemot CSI (som går i 3:an respektive 5:an på måndagar klockan 21.00). Tror jag det! TV3 har gjort sitt bästa för att slakta denna fantasktiska serie. För det första: Ett avsnitt i veckan är för lite när serien är så sjukt spännande. Och framförallt: jäkla puckon som bryter för sommaruppehåll mitt i säsongen!

Jag tittar gärna på TV. Har inget emot reklam (såklart) och är en teknikidiot som inte kan ladda ner. Men det här tog ändå priset. Efter att lydigt ha följt serien på TV i våras blev jag vansinnig av avbrottet. Bad en kompis ladda ner, sträcksåg hela resten av säsongen. Klart jag hellre tittar på CSI nu!

Så här tror jag: CSI är en genial idé, eftersom varje fall avslutas i varje avsnitt. Man blir liksom inte sur när det tar slut. Det funkar att kolla en gång i veckan (dessutom kan man ju se parallellserierna New York och Miami de andra dagarna). Prisonbreak är en nagelbitare med cliffhangers. Det funkade förr, men nu är vi för otåliga. Internet är för nära och frestelsen blir för stor. Tänk på det, TV3. Spännande serier minst två gånger i veckan!

(För er som fortfarande är lydiga kan jag säga att det tar sig mot slutet...)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home