Monday, August 21, 2006

Första dagen i skolan

Nu har jag haft första lektionen och sitter i datasalen. Det känns som att jag aldrig var borta! Så härligt... Men det var kul att träffa alla igen. Vår lärare Micke Dahlén är ju en rolig prick, så det blir nog en kul termin. Kanske jobbig. Men mest kul. Jag låter som Oscar som intervjuades i SvD igår för att han ska börja skolan. Världens bästa citat:

"Man kan nog ha på sig lite vad som helst så länge man inte ser ut som Darth Vader första dan"

Håller helt med Oscar. Det var roligt att sitta i ett rum på Handels med bara en pikétröja, en Raplph Lauren-polo och en ljusblå skjorta. Nästan magiskt. Men ingen såg ut som Darth Vader.

Vår första uppgift är att komma på tio slagkraftiga argument för att få någon att köpa en tandkräm (Ej vita tänder, ej minska hål, ej bättre andedräkt). Det ska jag fnula på ikväll. Först måste jag hem till Strumpan och hämta sjalen jag glömde i fredags. Sen ska jag dekorera mitt nya block, skruva ihop ett badrumsskåp och göra läxan. Och köpa krokar. Lycka till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home