Monday, August 21, 2006

Kick-offen

Om två och en halv timme är det dags! Då börjar jag äntligen MCXL. Just nu är det mycket förväntan i luften. Vi var dock tvungna att tjyvstarta lite. Så i lördags samlades en del av Sveriges blivande kommunikationselit för att lära känna varandra lite bättre.

Jag, Kalle och Kristina träffades klockan ett, lyckades handla fel på Systemet, springa över hela stan för att hitta guldpapper och komma för sent till kick-offen vi själva ordnat, men det blev bra ändå.

Tio glada personer samlades i Humlan vid tre för Poängjakt. Jag blev mäkta imponerad av vad mina blivande klasskompisar lyckades samla ihop på två timmar. Bland toppnoteringarna fanns Prinsessan Madeleines telefonnummer, fem affischer för Superman Returns och en stilig limerick som innehöll orden XL, bakfull och myrslok.

Efter leken var det dags att bli vuxen och full. Efter lite öl och vin i parken packade vi ner vår BärBar i en under tävlingen förvärvad Louis Vuitton-påse och åkte till Thai Boat vid Skanstull för middag. Vilket grymt ställe! God mat och superservice trots att det var proppfullt. Efter fem minuter börjde vi bråka om reklam (Folkpartiet var kärnan i bråket. Bra eller kass?). Det bådar gott inför den kommande terminen...

Efter middagen blev det Mosebacke och mer öl, och sen en promenad in mot Stureplan. Då var vi fyra kvar och jag vek av för att gå till McDonalds (var verkligen sjukt hungrig). Vad som hände med de andra får jag väl veta idag.

Nu ska jag göra mig fin för skolan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home