Thursday, August 31, 2006

Det går bra nu

Om någon har lite tid att slå ihjäl, lek lite på Fjällbrynts hemsida. Jag vill ha de där korkarna! Tyvärr gillar jag inte messmör. Men jag skulle kunna köpa en tub och skruva korken på mjukosten istället, kanske. Men jag kollade, och de går inte att köpa någonstans i Stockholms innerstad. Taskigt. Så nu blir det vanligt, tråkig, rund mjukost på mina mackor i framtiden också.

Sitter och chillar lite innan jag ska skriva en brief tillsammans med Axel och Martin för McCafé. Känn på den du. Vi ska försöka rädda Världens Sämsta Idé. Nu har jag läst 5 artiklar om brand extensions, och X antal intervjuer med hotshots på McDonalds, och ingen kan förklara varför McCafé borde lyckas. Och det gör de ju inte heller. Utom i Autstralien, men där är ju allt uppochner i alla fall.

Idag kom jag att tänka på hur livet funkar; när det går bra går det ännu bättre, och när det går dåligt går det jävligt snabbt utför. Just nu går det bra. Till exempel:

-Jag hade världens roligaste sommarjobb, så nu är skolan jättelätt. Dessutom lärde jag känna massor av människor där som kan hjälpa mig så att skolan blir ännu lättare.
- Ju bättre det går i skolan, desto mer grejer får man av roliga och smöriga företag. Prylar, kontakter och annat som kan hjälpa en. Och ju mer man får gratis, desto gladare blir man och då jobbar man ännu bättre.
- Dessutom får jag DN, Resumé, Dagens Media, Attention och Veckans affärer gratis ett helt år. Så nu kan jag hålla mig uppdaterad och bli ännu bättre.
- Slutsats: Ju bättre det går desto mer pengar får man och desto mer gratisgrejer.
- Så nu är det bara att vänta på att det vänder. Suck.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, McCafé alltså. Där har man ju varit och skrivit brief förr. Lycka till på MCXL, och kom ihåg vad du lärt dig. Sitter jävligt bra att kunna när du är ute på byrån sen.

4:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Blir man straffad på något sätt om man tar såna där korkar och sätter dem på kaviartuber?
Och ja, McCafé är en kapitalt usel idé på alla håll och ledder. Suck.

Och förresten: http://www.youtube.com/watch?v=BAaPkLHkY14&eurl=

8:01 PM  

Post a Comment

<< Home