Thursday, September 07, 2006

The original hero

Jobb, jobb och jobb. Idag har vi sjösatt Coops nya positionering. Har suttit och Photoshoppat och klistrat pannåer hela förmiddagen. Vi ska presentera imorgon, får se hur mottagandet blir. Jag väntar med att avslöja idén tills jag vet vad alla tyckte. Ska nu sätta igång med Vasaloppet SPA. Gjorde fyra annonser igår, som nu ska kasseras och ersättas med DR, tror jag.

Varför blir det alltid så? Varför måste jag göra färdigt ett helt koncept innan jag fattar att det är dåligt/tråkigt och måste kasta det? Då blir det ju sjukt lite tid kvar till den bra idén!

Generellt är mitt självförtroende rätt trasat nu. Att jobba känns som att springa i sirap. Jag gör ju allt rätt, men kommer inte framåt... Imorgon har jag kvartsamtal med Mr MD. Ska bli intressant. Undrar vad av allt det jag har producerat hittills som är sämst?

Såna här dagar längtar jag tillbaka till Den Stora Reklambyrån. Där fanns alltid briljanta människor nära till hands, som liksom bara löste alla problem och tankestopp. Dessutom har jag nu, efter X antal Photoshopkatastrofer, verkligen insett det fantastiska i en bra ateljé. När jag blir stor ska jag absolut inte bli originalare, men jag ska fan ha många bra kompisar som är det.

Kväll är det 80-årspartaj, och imorgon har vi klassfest. Ser fram emot båda. Och att få ge er en sneak-peak av Coop-mannen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home